محكمة الفريج

ما أتوقع يكون الحكم صحيح قضائيا، لأنه المحكمة أصلا بدت أمس تحاكم بن على… يعني ماشاءالله أمداهم يسمعون و يقرون و يحكمون؟ 

هذا عيب السرعة… مافي أحد راح يحترم قرار المحكمة هذا

المصدر

Advertisements

Super Silly نكتة الموسم؟

ودي أفهم، هالرؤساء المنحاشين اللي المفروض يحمدون ربهم ألف مرة انهم قدروا ينحاشون و يفلتون من الحبس، مو مثل المسكين حسني مبارك اللي تبهذل…. يعني بدال ما تحمدون ربكم، تردون على الخوارة مرة ثانية؟

هاو اشفيك يا زين العابدين؟ انت انحشت بليلة من دون نجوم، شالمشكلة؟ عادي، المهم انك فلت… بس عاد ها، لا تقعد تخربط انك لا انحشت و لا شي… ترانا كلنا شاهدين

I still say Zain Al-Abedeen fled Tunisia, and I still salut Hussni Mubarak for staying in Egypt and not fleeing like the rest.

Happy Birthday Kuwait كل عام و انتي بخير ياكويت

اليوم يصادف الذكرى ال٥٠ لاستقلال الكويت… كل عام و انتي بخير ياكويت 

Today is Kuwait’s Golden Jubilee. Long Live Kuwait.

You’re Allowed to Say No يا حلاة الحيا

السؤال بسيط، هل إقتنعتوا بالاتهامات الموجهة و الا إقتنعتوا بإجابات رئيس الوزراء

انا مع كتلة العمل الوطني، قلبا و قالبا على قولة المثل، حتى لما ما تعجبني تصرفات الصرعاوي الفردية. أظل أحس إنهم أرقى بإطروحاتهم و تصرفاتهم و توجهاتهم من غيرهم من الكتل التعبانة و التعيسة

It looks like the PM convinced El3amal elwa6ani with his response to his recent interrogation\questioning. There’s nothing wrong with them voting with him, it should all come down to who had the best argument.

قوية يالحربش

لقراءة الخبر كله، يرجى الضغط هنا

انا ما عندي فكرة عن توجهات الحربش السياسية، انا أدري انه دين و اسلامي… بس شنه فكرة قطع العلاقات مع سوريا قوية شوي… ما أتوقع انه احنا قد هالكلام، بالتأكيد أكو آلاف من عملاء البعث السوري متغلغلين بيننا، و الله يستر علينا منهم و مخططاتهم

In my opinion, we don’t have the luxury to make such drastic & dramatic suggestions. I still remember the days before the invasion, when the MOEW used to ask our chale guard for the locations of water pipes and electricity points. My guess is that the Syrians posses similar informative powers over us. Besides, shouldn’t MP’s be more diplomatic, and not  make such extreme suggestions?

 

People’s Views of Politicians

20110618-105003.jpgThank you R.S.

In Support of Our Saudi Friends

(CNN) — Saudi women have been encouraged to challenge the status quo and get behind the wheel Friday.

The initiative is called “Women2Drive,” a campaign demanding the right for women to drive and travel freely in Saudi Arabia.

Though there are no traffic laws that make it illegal for women to drive in Saudi Arabia, religious edicts are often interpreted as a ban against female drivers. One female motorist spent more than a week in custody in May, supporters said.

The day was expected to be a test of wills, and authority, between police and the campaign, which has been publicized by Facebook, Twitter and other social media.

Explaining Estijwab Ahmad Al-Fahad شرح مبسط لاستجواب أحمد الفهد

تحليل الجريدة أكثر من رائع حق اللي يبي يعرف ليش كانت جلسة يوم الثلاثاء اللي طاف قوية، و شلون هذي الجلسة  فضحت الخلاف القوي ما بين معسكر رئيس الوزراء و معسكر نائبه… و طبعا شكل معسكر الشيخ ناصر المحمد أقوى من معسكر الشيخ أحمد الفهد، و أظن هذا اللي خوّف الشيخ أحمد و خلّاه يطير للندن حق شيخنا العود، في محاولة أخيرة لانقاذه

عموما، أنا أنصحكم تقدرون التحليل للمختصر المفيد في أزمة الإستجواب الحالية